Cumartesi, Ocak 22, 2011

YOLLARDAN

21.01.2011
Sabah dokuz. Otobüs yolculukları çok keyifli. Dün akşam 7 de bindim. Koltukları yatan lüks otobüsle gidiyorum. Utanmasam yayılmış yatarken bir fotografımı çekeceğim. Battaniye ve küçük bir yastık da verdi bu firma. Neden bilmem burada gün batımları çok uzun sürüyor. Bir de bulutlu oldu mu gökyüzü seyrine doyum olmuyor.


OTOBÜS YATARKEN GÖRÜNMÜYOR MAALESEF
Şansıma bu gece dolunay da var. Arada biraz kitap okuyorum. Biraz etrafı seyrediyorum. Akşam 9 gibi yemek servisi yapılıyor. Otobüs hiç durmadan gidiyor. Bu firma çok iyi çıktı. Gelirkenki böyle değildi. Yemek THY larının yemekleri kadar bol ve güzel. Hatta şarap servisi bile var. Bir bardak şarabı içsen ne olacak içmesen ne olacak. Ama insana bir keyif veriyor ne hoş bir firmaymış bu diyorsun. Ha sahi buralara gelecekler için firmanın adı Crucero Del Notre . Öbür kötü firma da Singer. Aslıda hizmet sektörü böyle bir şey; ufak bir ilgi her şeyi değiştiriyor. Nilüfer firması ilk işe başladığında otobüslere ufak bir şeyler koydu. Yastık,dondurma falan gibi.Bir de İstanbulda servis işini çok iyi organize ettiler. Ben herkese Nilüferle gidin dedikçe benim kızlar dalga geçerdi. Ortak mısın oraya diye. Ama bakın şimdi Nilüfer de yer bulamıyorsunuz .Hem Varan kadar lüks sunuyorlar hem de fiyatları çok daha ucuz. Yakında Varan ve Ulusoy batarsa hiç şaşmam. Tabi bunda bizdeki uçak fiyatlarının ucuzluğu da rol oynayacak. Burada uçaklar çok pahalı muhtemelen ondan otobüsler bu kadar gelişmiş.


OTOBÜS
Bu sefer yerim otobüsün üst katında. Biraz hızlı gidersek ya da bozuk yolda üst kat trende gider gibi sallanıyor. Bu insanın uykusunu getiriyor ve benim bir itirazı yok. 11 saat uyuyorum. Gece arada bir gözümü açıp dolunayı ve etrafı seyrediyorum. Buenos Aires’e yaklaştıkça doğa değişmeye başladı. Kuzeydeki yüksek ve sık ağaçlı tropikal görüntünün yerini bazen sarı bazen yeşil gözün alabildiği düzlükler ve zaman zaman orada otlayan inekler aldı. Bir de Yunanistan’daki gibi burada da kaza olan yerlere ufak mum yakılacak bir köşe yapmışlar. Sürücüler için de uyarıcı oluyor herhalde.


Birazdan kahvaltı servisi başlar.
.

1 yorum:

akbaş dedi ki...

Nergiz ülke ekonomisini unutmamışsın